Výtvarné náměty jsou převzaté z diplomové práce Mgr. Žanety Křížové: "Výtvarné řady a projekty na 1. stupni ZŠ", jež vznikly na Univerzitě v Hradci Králové, pod vedením  Mgr. Magdy Munzarové.

Náměty slouží pouze pro inspiraci do výuky, je zakázano je kopírovat, publikovat a pokládat za své.

Houbařův PET-ráj

 
  • Výtvarný cíl: využití barevnosti plastových lahví, jejich rozmanitého tvarování, kombinování v prostorové tvorbě
 
  •  Klíčové pojmy: PET-ART, VERONIKA RICHTEROVÁ
 
  • Očekávaný výstup

                -žák nalézá vhodné prostředky pro vizuálně obrazná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly; uplatňuje je v prostorové tvorbě

 

  • Výtvarné vyjadřovací prostředky: plastika z plastových lahví, instalace

 

  • Pomůcky: různé druhy plastových láhví, nůžky, řezák, lepenky, atlas a obrázky hub, notebook, fotoaparát, snímky z tvorby Veroniky Richterové, suché houby v sáčku

 

Motivace

  • Námět dnešní hodiny je ukryt v zavřeném sáčku.
  • Napřed ponecháme žákům možnost si pytlík osahat, zda by na základě hmatu poznali jeho obsah.
  • Následně necháme každému přes pytlík přivonět sušených hub.
  • Žáci si své tajemství pro zatím nechají pro sebe a mezitím přemýšlí, jak na ně vůně působila, zda jim byla příjemná, či nikoliv.
  • Po odhalení námětu si vyjmenujeme základní rozdělení hub i s jejími zástupci.
  • Na tabuli upevníme známé i méně známé druhy hub a žáci se je snaží pojmenovat.
  • Navážeme rozhovorem, jaké houby poznáme na dálku podle barvy, tvaru, velikosti, kde všude mohou růst a jaké prostředí mají rády.

 

                           Lakovka ametystová                                      Prašivky

 

Postup výtvarné práce

  • Houby jsou živé organismy, ale jak by vypadaly v lese neživé houby z plastových lahví?
  • V čem budou jiné než ty opravdové?
  • Inspirujeme děti tvorbou Veroniky Richterové, seznámíme je s pojmem pet-art, zopakujeme si stavbu hub a pokusíme se vytvořit neživé, různě veliké, barevně a tvarově poutavé houby.
  • Děti mohou v průběhu nahlédnout na internet, či do atlasu hub.
  • Zda žáci budou pracovat jednotlivě, ve dvojicích, či ve větších skupinkách, ponecháme na nich.
  • Po dokončení půjdeme plastiky zasadit do lesa vedle školy a vytvoříme tak kontrast neživých hub v živém lese.       

 

Reflexe

  • Jak by se Vám líbilo, kdyby v lese rostly takovéto houby?
  • V čem vidíte výhody, nevýhody?
  • Houbařův ráj nafotíme.
  • Co s houbami? Necháme je přírodě, aby ji zdobila? Vyrovnala by se s plastem?
  •  Po skončení akce houby instalujeme do prostor školy.

 

 

Další výtvarné náměty na téma HOUBA

  • fáze růstu bedly a muchomůrky – vrstvený papír, zvětšení v plošném vyjádření
  • houba v přeneseném významubarevné otisky houbičkami na nádobí
  • houby pro planetu, kde žijí obři kašírování
  • plodnice hub – lineární vyjádření vizuálních a haptických kvalit

 


Přidat komentář k nápadu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





Kontakt

Mgr. Žaneta Křížová


Newsletter

Chcete na svůj e-mail dostávat novinky o nově přidaných výtvarných nápadech, týdenních plánech, pracovních listech?


SEO